Jubileum: 50 jaar Ricochet

Op 21 juni 2021 bestond BadmintonClub Ricochet 50 jaar.

In 1971 werd de badmintonafdeling vanuit omni-vereniging Scandecor opgericht en na de naamswijziging in 1979 naar Ricochet-Rabo en later Ricochet, vieren we dit jaar het heuglijke feit dat er al 50 jaar in verenigingsverband badminton gespeeld kan worden in Wijk bij Duurstede.

Door de geldende coronamaatregelen waren festiviteiten in juni echter niet mogelijk. Versoepelingen waren aanstaande en op 4 september was er eindelijk een receptie waarbij leden en oud-leden herinneringen ophaalden. Ook werden jubilarissen in het zonnetje gezet. Pieter van der Sleen, Agnes van de Water, Ruud Loef, Trudy Planting, Gerrie Brochard, Hans Eijgendaal, Hans en Riet Oldenboom, Anja Kraaijkamp en Gerard de Groot ontvingen allen hun originele inschrijfformulier en een beker. Dit omdat zij langer dan 25 of 40 jaar lid zijn en voor hun tomeloze inzet voor de vereniging.

Na een geslaagde bbq werd ‘s avonds de algemene kennis getest bij een gezellige pubquiz waaraan ook Hans Buijtelaar meedeed, de wethouder sport (en loco-burgemeester) van de gemeente Wijk bij Duurstede!

Foto's van de viering vindt u op Facebook.