BadmintonClub Ricochet doet mee aan de NOC*NSF Nationale Sportweek! Ontdek wat badminton met je doet!

Zoveel mogelijk Nederlanders laten genieten van sporten en bewegen: dat is kijken waar de NOC*NSF Nationale Sportweek van 17 tot en met 26 september 2021 om draait. BadmintonClub Ricochet grijpt de Nationale Sportweek aan om mensen uit de omgeving te laten ontdekken wat badminton met je doet.

Ontdek wat badminton met je doet

Tijdens de Nationale Sportweek opent BadmintonClub Ricochet de deuren zodat alle inwoners van Wijk bij Duurstede zelf kunnen ontdekken wat badminton met je doet.

Albert van Kuijk, al zo’n 20 jaar lid van de club: “Tactiek, conditie, blijven kijken en nadenken (eigenlijk schaken op een heel groot spelbord!), doorzettingsvermogen, sportiviteit, strategie, lopen, samenspelen, plaatsen, uithoudingsvermogen, kracht, precisie, techniek, je limieten opzoeken, pech en geluk, de dynamiek van versnellen en dan weer vertragen, schijnbewegingen, heel veel spelplezier en niet te vergeten de derde helft in de kantine - voor mij vormt badminton de grootste uitdaging én de beste ontspanning ineen!”

Doe mee!

Tijdens de Nationale Sportweek kun je bij Ricochet ontdekken wat badminton met je doet op woensdagavond 22 september (training en vrijspelen) en/of op vrijdagavond 17 en 24 september (vrijspelen). Op zondagochtend 26 september vanaf 10:30 uur zijn de eerste thuiswedstrijden in de competitie van zowel de jeugd als de volwassenen: kom gerust kijken hoe spectaculair badminton kan zijn! We spelen in het witte hallencomplex op sportpark Mariënhoeve.

BadmintonClub Ricochet

Al 50 jaar bestaat de club en we vieren dan ook dit jaar ons jubileum!

Omdat het officiële jubileum in de coronatijd viel, hebben we een paar keer een online quiz gespeeld - met niet alleen badmintonvragen trouwens. In september hebben we het jubileum kunnen vieren met een gezellig labeltoermooi waarbij jeugd en volwassenen samen speelden, een receptie waar ook oud-leden welkom waren, een perfecte bbq en afsluitend een spannende pubquiz waaraan ook Hans Buijtelaar meedeed, de wethouder sport van de gemeente Wijk bij Duurstede!

Voor zowel jeugdspelers als volwassenen organiseren we (eigenlijk altijd al) met regelmaat gezellige activiteiten, zoals de seizoensaftrap in het Doornse Gat, met een sportieve workout (en natuurlijk een hapje en een drankje erna).

Voor jeugdspelers staan bijvoorbeeld kind-ouder-toernooi, BFF-toernooi en jaarlijks een speciale seizoensafsluiting op het programma en voor volwassenen meerdere keren per jaar labeltoernooi (spelen met wisselende partners) en jaarlijks het clubkampioenschap met na afloop een supergezellige bbq.

In de maanden juli en augustus is er zomerbadminton: op woensdagavond kan iedereen vrijspelen (slechts € 2,50 per avond voor niet-leden). Alle leden kunnen ook elk jaar meedoen aan Glow In The Dark (badminton in blacklight), met afsluitend buffet. Bijzonder is ook het jaarlijkse Driekernen-toernooi – oorspronkelijk alleen voor mensen uit de 3 kernen van de gemeente Wijk bij Duurstede (Cothen, Langbroek en Wijk bij Duurstede), maar inmiddels ook een begrip en met deelnemers van daarbuiten. Na afloop, je raadt het al, praten we gezellig na met eten en drinken en worden de prijzen uitgereikt die onze sponsoren ter beschikking stellen – voor alle deelnemers!

En je mag raden wanneer we ons oliebollentoernooi hebben …

Dit jaar hebben we 4 volwassenen-teams en 1 jeugdteams in de competitie.

Het is dus leuk om ook na de Nationale Sportweek te blijven sporten bij onze vereniging.

Meer informatie

Wil je meer informatie over BadmintonClub Ricochet of over de activiteiten tijdens de Nationale Sportweek, neem dan contact op met Albert van Kuijk, 06-55088967. Je kunt ook mailen naar secretariaat@bc-ricochet.nl. Wil je meer algemene informatie over de NOC*NSF Nationale Sportweek, kijk dan op: www.nocnsf.nl/nationale-sportweek

#nsw2021

#sportdoetietsmetje